Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/11111
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorEvaristo Ferreira da Silva , Bárbara Clarissa-
dc.date.accessioned2018-08-03T16:37:48Z-
dc.date.available2016-06-22-
dc.date.available2018-08-03T16:37:48Z-
dc.date.issued2016-06-13-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/11111-
dc.description.abstractThe purpose of this work was to study The marketing strategies for the internationalization process of a brand, and their goals were explicitly planning necessary for internationalisation in the foreign market; present marketing strategies for joining in the international arena; demonstrate the difference between international and global marketing and discuss the issue of brand in the international context. Consisted of a bibliographical research where research were carried out on the basis of the theoretical reference available in dissertations, theses, scholarly articles, books of the period from 1964 to 2013. The identification of the sources was performed through computerised reservation systems search in Google Scholar, capes Journals and books. Numerous factors and cultural differences are relevant when you internationalize. The influence of prices and foreign exchange expenses, changes and adaptations in advertising, availability of products in the distribution channels, availability of raw materials, income levels, vary between countries; as well as the influence of trend of massification, customs, cultural elements, tradition have great influence in the forms of global consumption. In this way, it is essential to return to the international marketing strategies, also by the global, making adjustments and adaptations in the product to the local culture, in order to ensure the success of marketing the same in different markets. It was concluded that internationalization is seen as something that involves as long as risk, it is necessary always to presentation of new shares, this causes the company's involvement will increase on the international market. Internationalization is a way of learning before the competitions that are internationally, the company acquires experience, and it is through her that there is a reduction of cost, uncertainty and a significant increase in profits.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Coordenação do LEA (lea@cchla.ufpb.br) on 2018-08-03T16:37:48Z No. of bitstreams: 1 BCEFS22062016.pdf: 702704 bytes, checksum: 9c9a8d6bb3718fb93698289ae82f9431 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-08-03T16:37:48Z (GMT). No. of bitstreams: 1 BCEFS22062016.pdf: 702704 bytes, checksum: 9c9a8d6bb3718fb93698289ae82f9431 (MD5) Previous issue date: 2016-06-13en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Paraíbapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEstratégias de internacionalizaçãopt_BR
dc.subjectEstratégias de marketing internacionalpt_BR
dc.subjectMarketing globalpt_BR
dc.subjectCultura.pt_BR
dc.subjectMarcapt_BR
dc.titleAs estratégias de marketing para a internacionalização de uma marcapt_BR
dc.typeTCCpt_BR
dc.contributor.advisor1Vilmar Satur, Roberto-
dc.description.resumoEste trabalho trata da análise das estratégias de marketing para o processo de internacionalização de uma marca, e seus objetivos foram explicitar o planejamento necessário para a internacionalização no mercado externo; apresentar as estratégias de marketing para ingressar no âmbito internacional; mostrar a diferença entre o marketing internacional e global e avaliar a questão de marca no contexto internacional. Consistiu de uma pesquisa bibliográfica na qual foram realizadas pesquisas com base no referencial teórico disponibilizado em dissertações, teses, artigos acadêmicos, livros do período de 1964 até 2013. A identificação das fontes foi realizada por meio dos sistemas informatizados de busca no Google acadêmico, Periódicos capes e livros. Inúmeros fatores e diferenças culturais são relevantes quando se internacionaliza. No decorrer da pesquisa constatou-se que a influência de preços e câmbio, gastos, mudanças e adaptações com propaganda, disponibilidade de produtos nos canais de distribuição, disponibilidade de matéria prima, níveis de renda, variam entre países; assim como, o processo de influência de tendência de massificação, costumes, elementos culturais, tradição têm grande influência nas formas de consumo global. Dessa forma, considera-se fundamental focar à atenção para as estratégias de marketing internacional e global, fazendo ajustes e adaptações no produto à cultura local, a fim de assegurar o sucesso de comercialização do mesmo em diferentes mercados. Concluiu-se que o processo da internacionalização é vista como algo que envolve tanto tempo quanto risco, sendo necessário sempre a apresentação de novas ações. Isso faz com que o envolvimento da empresa aumente diante o mercado externo. A internacionalização é uma maneira de aprendizado perante as competições que se encontram no ambito internacional, dessa maneira a empresa adquire experiencia, e é através dela que há a diminuição de custo, incertezas e um aumento significativo nos lucros.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentMediações Interculturaispt_BR
dc.publisher.initialsUFPBpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNASpt_BR
Appears in Collections:TCC - Línguas Estrangeiras Aplicadas às Negociações Internacionais

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BCEFS22062016.pdf686.23 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.