Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/11949
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorVasconcelos, Giovanna de Moura-
dc.date.accessioned2018-10-08T23:59:07Z-
dc.date.available2018-05-23-
dc.date.available2018-10-08T23:59:07Z-
dc.date.issued2018-05-21-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/11949-
dc.description.abstractThe objective of this qualitative and descriptive study is to understand the relationship between the career perspectives and the influences of the career anchors in generation Z, based on research with incoming students of the Administration course of the Federal University of Paraíba (UFPB) . For the data collection, individual semi-structured interviews were carried out and Edgar Schein's career anchors questionnaire (1996) was applied to ten students from the first period of the course. From the questionnaire, it was identified that the anchor that has greater representativeness is Lifestyle, that is to say, there is a propensity of this generation in wanting to balance their personal life to the professional and familiar one, besides cherishing for its quality of life and well- be. Through content analysis, a variety of career perspectives were identified, with a greater emphasis on career as an entrepreneur and individuals with more than one career direction. Thus, the results reveal convergence across all perspectives and career anchors of respondents, which means that their values, motivations, and abilities serve as a guide to their professional choices.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Katiane Souza (katyane.souza@gmail.com) on 2018-10-08T23:59:07Z No. of bitstreams: 1 GMV08102018.pdf: 1081372 bytes, checksum: d0c6cc84bed036737f284c167413b647 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-10-08T23:59:07Z (GMT). No. of bitstreams: 1 GMV08102018.pdf: 1081372 bytes, checksum: d0c6cc84bed036737f284c167413b647 (MD5) Previous issue date: 2018-05-21en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Paraíbapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectÂncoras de carreirapt_BR
dc.subjectCarreira profissionalpt_BR
dc.subjectGeração Zpt_BR
dc.subjectPerspectiva de carreirapt_BR
dc.titlePerspectivas de carreira de ingressantes de um curso de administração pertencentes à geração Zpt_BR
dc.typeTCCpt_BR
dc.contributor.advisor1Bispo, Ana Carolina Kruta de Araújo-
dc.description.resumoO objetivo deste estudo, de natureza qualitativa e descritiva, é compreender a relação entre as perspectivas de carreira e as influências das âncoras de carreira na geração Z, a partir de pesquisa com alunos ingressantes do curso de Administração da Universidade Federal da Paraíba (UFPB). Para a coleta de dados, foram realizadas entrevistas individuais semiestruturadas e aplicação do questionário de âncoras de carreira de Edgar Schein (1996) com dez discentes do primeiro período do curso. A partir do questionário, identificou-se que a âncora que possui maior representatividade é Estilo de Vida, isto é, há uma propensão dessa geração em querer equilibrar sua vida pessoal à profissional e familiar, além de prezar por sua qualidade de vida e bem-estar. Por meio da análise de conteúdo, identificou-se variadas perspectivas de carreira, tendo maior destaque a carreira como empreendedor e indivíduos com mais de um direcionamento de carreira. Desse modo, os resultados revelam convergência entre todas as perspectivas e as âncoras de carreira dos entrevistados, o que significa que os valores, motivações e habilidades deles servem como direção para suas escolhas profissionais.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentAdministraçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFPBpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADASpt_BR
Appears in Collections:CCSA - TCC - Administração

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GMV08102018.pdf1,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.