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https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/15314Registro completo de metadados
| Campo DC | Valor | Idioma |
|---|---|---|
| dc.creator | Vilarim Neto, Manoel Mariano | - |
| dc.date.accessioned | 2019-08-20T20:52:23Z | - |
| dc.date.available | 2019-08-20 | - |
| dc.date.available | 2019-08-20T20:52:23Z | - |
| dc.date.issued | 2018-12-14 | - |
| dc.identifier.uri | https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/15314 | - |
| dc.description.abstract | This research had as general objective to analyze the participation and / or absence of participation of the administrative staff of the Education Center, in the Quality of Life in Work Program organized by the Vice-Rectory of People Management of the Federal University of Paraíba. In this sense, the work intends to problematize issues related to public management in higher education, within the framework of actions in the field of human resources. We sought to understand how this process of participation in its multiple and complex aspects occurred in the universe of the institution and to understand the dynamics of the elaboration and implementation of the Quality of Life Program within the scope of the aforementioned locus. In methodological terms, questionnaires were applied to the technical-administrative servers of the Education Center. The results of the research pointed out several problems in relation to the design of QWL programs, which do not stimulate the actors' actions as participants in the planning of actions. This distancing results in a low participation of the servants, although the same ones reveal a desire of involvement with subjects of this nature. | pt_BR |
| dc.description.provenance | Submitted by Eliane Freitas (elianneaninha@gmail.com) on 2019-08-20T20:52:23Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: c4c98de35c20c53220c07884f4def27c (MD5) Arquivototal.pdf: 1219253 bytes, checksum: f2b51e5337e0a6fd0be645b6aac01b52 (MD5) | en |
| dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2019-08-20T20:52:23Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: c4c98de35c20c53220c07884f4def27c (MD5) Arquivototal.pdf: 1219253 bytes, checksum: f2b51e5337e0a6fd0be645b6aac01b52 (MD5) Previous issue date: 2018-12-14 | en |
| dc.description.sponsorship | Nenhuma | pt_BR |
| dc.language | por | pt_BR |
| dc.publisher | Universidade Federal da Paraíba | pt_BR |
| dc.rights | Acesso aberto | pt_BR |
| dc.rights | Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/ | * |
| dc.subject | Participação | pt_BR |
| dc.subject | Qualidade de vida no trabalho | pt_BR |
| dc.subject | Gestão Pública na Educação Superior | pt_BR |
| dc.subject | Participation | pt_BR |
| dc.subject | Quality of life at work | pt_BR |
| dc.subject | Public management in higher education | pt_BR |
| dc.title | Participação dos servidores técnico administrativos do Centro de Educação no programa de qualidade de vida no trabalho da Universidade Federal da Paraíba | pt_BR |
| dc.type | Dissertação | pt_BR |
| dc.contributor.advisor1 | Soares, Swamy de Paula Lima | - |
| dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/4965245681713092 | pt_BR |
| dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/2093651544749524 | pt_BR |
| dc.description.resumo | Esta pesquisa teve como objetivo geral analisar a questão da participação e/ou ausência de participação dos servidores técnico administrativos do Centro de Educação, no Programa Qualidade de Vida no Trabalho organizado pela Pró-reitoria Gestão de Pessoas da Universidade Federal da Paraíba. Neste sentido, o trabalho pretende problematizar questões relativas à gestão pública na educação superior, no âmbito das ações no campo de recursos humanos. Buscamos entender como ocorria esse processo da participação nos seus múltiplos e complexos aspectos no universo da instituição e compreender a dinâmica da elaboração e implantação do Programa de Qualidade de Vida no âmbito do locus já citado. Em termos metodológicos, foram aplicados questionários aos servidores técnicoadministrativos do Centro de Educação. Os resultados da pesquisa apontaram diversos problemas em relação ao desenho dos programas de QVT, que não estimulam a atuação dos atores como partícipes do planejamento das ações. Esse distanciamento resulta em uma baixa participação dos servidores, ainda que os mesmos revelem um desejo de envolvimento com temáticas desta natureza. | pt_BR |
| dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
| dc.publisher.department | Educação | pt_BR |
| dc.publisher.program | Mestrado Profissional em Políticas Públicas, Gestão e Avaliação da Educação | pt_BR |
| dc.publisher.initials | UFPB | pt_BR |
| dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | pt_BR |
| Aparece nas coleções: | Centro de Educação (CE) - Programa de Pós-Graduação em Políticas Públicas, Gestão e Avaliação da Educação Superior | |
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| Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
|---|---|---|---|---|
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