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Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/34822
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Campo DCValorIdioma
dc.creatorCunha, Maria Eduarda Silva-
dc.date.accessioned2025-06-12T23:19:26Z-
dc.date.available2025-06-12T23:19:26Z-
dc.date.issued2025-05-07-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/34822-
dc.description.abstractService quality is a differentiator for the business in view of the growth of the retail sector, the competitiveness between companies begins to increase, in view of this, for the company to obtain a competitive advantage, it is necessary to use some strategies in order to obtain the customer's preference for the service, the adoption of strategies aimed at the quality of the service provided represents a differentiator because quality is directly associated with customer satisfaction. The research was conducted in a supermarket located in the city of Bananeiras, PB, being a quantitative approach research that had a sample of 50 respondents that was represented by 56% of the female public of customers and 44% of the male public of customers, the values obtained in each five dimensions revealed negative values for the indexes of difference between the expectation and the reality obtained in the service. With emphasis on the averages of tangibility and empathy that presented the lowest negative values, with responsiveness being the most relevant dimension followed by the dimensions of security and reliability that also presented gaps. The research pointed out several points of improvement in the perception of the quality of the supermarket service seen from the customer's perspective.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by David Kilder Gomes da Silva (david.kilder@cchsa.ufpb.br) on 2025-06-12T23:19:26Z No. of bitstreams: 1 MARIA EDUARDA TCC -ADMINISTRAÇÃO.pdf: 5163299 bytes, checksum: 0e11789692109b625b21a8555191efa1 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2025-06-12T23:19:26Z (GMT). No. of bitstreams: 1 MARIA EDUARDA TCC -ADMINISTRAÇÃO.pdf: 5163299 bytes, checksum: 0e11789692109b625b21a8555191efa1 (MD5) Previous issue date: 2025-05-07en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Paraíbapt_BR
dc.rightsAcesso abertopt_BR
dc.subjectQualidade em serviçospt_BR
dc.subjectSupermercadopt_BR
dc.subjectAnálise Servqualpt_BR
dc.titleA percepção da qualidade em um serviço supermercadista: uma análise servqualpt_BR
dc.typeTCCpt_BR
dc.contributor.advisor1Nascimento, José Mancinelli Lêdo do-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9662153789287883pt_BR
dc.description.resumoA qualidade do serviço é um diferencial para o negócio diante do crescimento do setor varejista a competitividade entre as empresas começa a aumentar ,diante disso para a empresa obter uma vantagem competitiva faz-se necessário a utilização de algumas estratégias no intuito de obter a preferência do cliente pelo serviço, a adoção de estratégias voltadas a qualidade do serviço prestado representa um diferencial pois a qualidade está diretamente associada a satisfação do cliente .a pesquisa foi conduzida em um supermercado localizado na cidade de Bananeiras,PB sendo uma pesquisa de abordagem quantitativa que contou com uma amostra de 50 respondentes que foi representada por 56% do público feminino de clientes e 44% do público masculino de clientes ,os valores obtidos em cada cinco dimensões revelaram valores negativos para os índices de diferença entre a expectativa e a realidade obtida no serviço. Com destaque para as médias de tangibilidade e empatia que apresentaram os menores valores negativos, sendo a responsividade a dimensão mais relevante seguido das dimensões segurança e confiabilidade que também apresentaram lacunas. A pesquisa apontou diversos pontos de melhoria sobre a percepção da qualidade do serviço supermercadista visto pela ótica do cliente.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentAdministraçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFPBpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOpt_BR
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