Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/4412
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSilva, Wedja Matias da-
dc.date.accessioned2018-06-11T13:50:16Z-
dc.date.available2014-09-26-
dc.date.available2018-06-11T13:50:16Z-
dc.date.issued2014-08-22-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/4412-
dc.description.abstractThis paper deals with the recognition of the role of educational psychology professional to the situation of social risk children and adolescents and their relevance in the learning process of these students. This monographic piece was performed at the Federal University of Paraíba, in the Undergraduate Psychology. Has the general objective to study the importance of the performance of the educational psychologist in schools with children and adolescents who are at social risk, specifying to analyze, understand and evaluate the psycho-pedagogical practice and its relevance in schools that have children and adolescents social risk. A questionnaire for data collection was used. The data collected showed the importance of the role of educational psychology professional schools through their practice across children and adolescents considered vulnerably social, being possible to understand the relevance of psycho- pedagogical work in schools with students in social risk. . The construction of this study was relevant and of great importance. It is known that this new knowledge will facilitate the construction of ideas and concepts and professional educational psychology and its activities on children and adolescents at social risk and thus may find various ways of addressing this issue.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Janete Duarte (janetesd@yahoo.com.br) on 2018-06-11T13:50:16Z No. of bitstreams: 1 WMS17092014.pdf: 612130 bytes, checksum: 7272670186ca7e520e6cadd41d120c34 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-06-11T13:50:16Z (GMT). No. of bitstreams: 1 WMS17092014.pdf: 612130 bytes, checksum: 7272670186ca7e520e6cadd41d120c34 (MD5) Previous issue date: 2014-08-22en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Paraíbapt_BR
dc.rightsAcesso abertopt_BR
dc.subjectAtuação psicopedagógicapt_BR
dc.subjectSituação de risco socialpt_BR
dc.subjectVulnerabilidadept_BR
dc.subjectActing psychoeducationalpt_BR
dc.subjectSituation of social riskpt_BR
dc.subjectVulnerabilitypt_BR
dc.titleA atuação psicopedagógica frente à situação de risco de crianças e adolescentes na escolapt_BR
dc.typeTCCpt_BR
dc.contributor.advisor1Rodrigues, Janine Marta Coelho-
dc.description.resumoEste trabalho trata do reconhecimento da atuação do profissional de psicopedagogia frente à situação de risco social de crianças e adolescentes e sua relevância no processo de aprendizagem desses alunos. Essa peça monográfica foi realizada na Universidade Federal da Paraíba, no Curso de Graduação em Psicopedagogia. Tem como objetivo geral estudar a importância da atuação do psicopedagogo nas escolas com crianças e adolescentes que se encontram em situação de risco social, especificando-se a analisar, compreender e avaliar a prática psicopedagógica e sua relevância em escolas que apresentam crianças e adolescentes em situação de risco social. É uma pesquisa de caráter qualitativo, bibliográfica, descritiva, exploratória. Foi utilizado uma entrevista semi-estruturada para coleta de dados. Os dados coletados mostraram a importância da atuação do profissional de psicopedagogia nas escolas, mediante sua prática frente às crianças e adolescentes consideradas vulneravelmente sociais, sendo possível perceber a relevância do trabalho psicopedagógico nas escolas com alunos em situação de risco social. A construção desse estudo foi relevante e de grande importância. É sabido que esse novo conhecimento irá favorecer na construção de ideias e concepções e aos profissionais de psicopedagogia e sua atuação diante de crianças e adolescentes em situação de risco social e assim possam encontrar varias formas de se abordar esse tema.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentPsicopedagogiapt_BR
dc.publisher.initialsUFPBpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEMpt_BR
Appears in Collections:TCC - Psicopedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
WMS17092014.pdf597,78 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.