Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/1890
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLima, Nivailda de Andrade-
dc.date.accessioned2017-08-31T11:05:25Z-
dc.date.available2016-06-22-
dc.date.available2017-08-31T11:05:25Z-
dc.date.issued2016-06-15-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/1890-
dc.description.abstractThis article relied on a qualitative emphasis on field research, with the objective: to investigate the contribution of psychoeducation for Youth and Adults Education. The methodology was based on application support tools applied during the process to twelve students the Youth and Adult Education cycle 1, enrolled in a Municipal Elementary School of João Pessoa. At first observation was performed in the classroom for the lifting of support instruments to be applied. From then drew up an action plan, in order to show the importance of psychoeducation for the teaching of Youth and Adult Education. While intervention process, it was observed that the work was new experiences generator for students, enabling them to reflect on their achievements and showing that psychoeducation helps the educational process of the students.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Janete Duarte (janetesd@yahoo.com.br) on 2017-08-31T11:05:25Z No. of bitstreams: 1 NAL22062016: 923291 bytes, checksum: 1c289fe0509ca11ed1ab457e3451c181 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-08-31T11:05:25Z (GMT). No. of bitstreams: 1 NAL22062016: 923291 bytes, checksum: 1c289fe0509ca11ed1ab457e3451c181 (MD5) Previous issue date: 2016-06-15en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Paraíbapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação de Jovens e Adultos.pt_BR
dc.subjectPsicopedagogia Institutionalpt_BR
dc.subjectAprendizagempt_BR
dc.subjectYouth Education and Adultpt_BR
dc.subjectInstitutional Psychopedagogypt_BR
dc.subjectLearningpt_BR
dc.titleA contribuição da psicopedagogia na educação de jovens e adultos: “um estudo de caso”pt_BR
dc.typeTCCpt_BR
dc.contributor.advisor1Dantas, Éder da Silva-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8636420467708847pt_BR
dc.contributor.referee1Assis, Geovaní Soares de-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2092859663396563pt_BR
dc.description.resumoO presente artigo apoiou-se em uma pesquisa de campo com ênfase qualitativa, tendo por objetivo: investigar qual a contribuição da psicopedagogia para a Educação de Jovens e adultos A metodologia teve um viés qualitativo, através de um estudo de caso, e baseou-se na aplicação de instrumentos de apoio aplicados durante o processo a doze alunos da Educação de Jovens e Adultos do ciclo I, regularmente matriculados em uma escola da rede municipal de ensino de João pessoa. Em um primeiro momento foi realizada a observação em sala de aula para o levantamento dos instrumentos de apoio a serem aplicados. A partir de então, elaborou-se um plano de intervenção, com a finalidade de mostrar a importância da Psicopedagogia para o ensino da Educação de Jovens e Adultos. Enquanto processo de intervenção, observou-se que o trabalho foi gerador de novas experiências para os alunos, possibilitando aos mesmos uma reflexão sobre suas conquistas e evidenciando que a psicopedagogia apodera auxilia no processo educativo dos alunos.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentPsicopedagogiapt_BR
dc.publisher.initialsUFPBpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
Appears in Collections:TCC - Psicopedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NAL22062016901,65 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.