Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/2052
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAlbuquerque, Lucélia Porfírio de-
dc.date.accessioned2017-09-12T12:26:21Z-
dc.date.available2016-03-09-
dc.date.available2017-09-12T12:26:21Z-
dc.date.issued2015-03-24-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/2052-
dc.description.abstractThis monograph seeks to analyze the understanding of concepts and current practices of Educational Management in view the professional image management in a private school in Joao Pessoa, PB. It also intends to reflect on democratic school management, and the role of the manager in order to fertilize the collaboration of the school community in the educational and administrative level decisions. The consequences emphasize the great value of democratic management for fitness education and aim that, although significant progress has already happened, is still necessary to deepen understanding about the matter, extend the spaces for discussion and clustering efforts in the fight by a competent democratic management, essential for improving the quality of education.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Janete Duarte (janetesd@yahoo.com.br) on 2017-09-12T12:26:21Z No. of bitstreams: 1 LPA09032016: 125124 bytes, checksum: bc230b1748800fd9770990f9d2adb002 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-09-12T12:26:21Z (GMT). No. of bitstreams: 1 LPA09032016: 125124 bytes, checksum: bc230b1748800fd9770990f9d2adb002 (MD5) Previous issue date: 2015-03-24en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Paraíbapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGestão Educacionalpt_BR
dc.subjectDemocráticapt_BR
dc.subjectPráticaspt_BR
dc.subjectEducational Managementpt_BR
dc.subjectDemocraticpt_BR
dc.subjectPracticespt_BR
dc.titleAs concepções e práticas atuais de gestão educacional em uma escola privada em João Pessoa- PBpt_BR
dc.typeTCCpt_BR
dc.contributor.advisor1Nascimento, Alásia Santos Ramos do-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5651792442320329pt_BR
dc.contributor.referee1Meira, Iranete de Araújo-
dc.contributor.referee2Santos, Luciano de Souza-
dc.description.resumoEste trabalho monográfico busca analisar a compreensão das concepções e práticas atuais de Gestão Educacional, tendo em vista a imagem do profissional em gestão em uma escola privada em Joao Pessoa-PB. Pretende ainda, refletir sobre a gestão escolar democrática, e o papel do gestor no sentido de abonar a colaboração da comunidade escolar nas decisões de âmbito pedagógico e administrativo. As consequências enfatizam o grande valor da gestão democrática para a aptidão do ensino e visam que, embora já tenham acontecido importantes progressos, ainda se faz necessário aprofundar-se a compreensão em torno da temática, estender os espaços de discussão e aglomeração de esforços na luta por uma gestão democrática competente, condição essencial para melhorar a qualidade na educação.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEducaçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFPBpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
Appears in Collections:TCC - Pedagogia - CE

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LPA09032016122,19 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.