Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/2055
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLacerda, Josefa Ferreira de-
dc.date.accessioned2017-09-12T13:45:59Z-
dc.date.available2015-11-24-
dc.date.available2017-09-12T13:45:59Z-
dc.date.issued2015-03-09-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/2055-
dc.description.abstractThis work aims to discuss the importance of story-telling in early childhood education, and present techniques of how the teacher can work with that make poetic, using children's literature nowadays. Developing our study, we highlight the choice of books for storytelling and how to read stories to children. We have seen that the storytelling causes the children to develop their learning potential, stimulating it their cognitive factor by encouraging reading. This work is supported by works of many authors, such as Rabbit (2000), Abramovich (2005), Costa (2008), Fuller (2009). Also presents experiences of the author of the work, the project "Telling and retelling: reading paths", developed in the School of Basic Education, through PROLICEN / UFPB.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Janete Duarte (janetesd@yahoo.com.br) on 2017-09-12T13:45:59Z No. of bitstreams: 1 JFL24112015: 506880 bytes, checksum: 874ae9f454545c72de803b3b2bcffbfc (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-09-12T13:45:59Z (GMT). No. of bitstreams: 1 JFL24112015: 506880 bytes, checksum: 874ae9f454545c72de803b3b2bcffbfc (MD5) Previous issue date: 2015-03-09en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Paraíbapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação Infantilpt_BR
dc.subjectContação de História.pt_BR
dc.subjectLiteratura Infantilpt_BR
dc.subjectFirst schoolpt_BR
dc.subjectHistory tellingpt_BR
dc.subjectChildren’s Literaturept_BR
dc.titleA importância da contação de histórias na educação infantilpt_BR
dc.typeTCCpt_BR
dc.contributor.advisor1Silveira, Maria Claurênia Abreu de Andrade-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7511004575120088pt_BR
dc.contributor.referee1Gomes, Rozil da Silva-
dc.contributor.referee2Fonseca, Santuza Mônica de França Pereira da-
dc.description.resumoO presente trabalha tem como objetivo discutir sobre a importância da contação de história na educação infantil, além de apresentar técnicas de como o educador pode trabalhar com esse fazer poético, utilizando a literatura infantil, nos dias atuais. Desenvolvendo o nosso estudo, destacamos a escolha dos livros para a contação de histórias e formas de ler as histórias para as crianças. Vimos que a contação de história faz com que a criança desenvolva o seu potencial de aprendizagem, estimulando nela o seu fator cognitivo através do incentivo à leitura. Este trabalho, apoia-se em obras de diversos autores, como Coelho (2000), Abramovich (2005), Costa (2008), Füller (2009). Também se apresenta experiências da autora do trabalho, no projeto “Contar e recontar: caminhos de leitura”, desenvolvido em Escola de Educação Básica, através do PROLICEN/UFPB.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEducaçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFPBpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEMpt_BR
Appears in Collections:TCC - Pedagogia - CE

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JFL24112015495 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.