Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/2953
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSilva, Joelmir Vieira da-
dc.date.accessioned2017-11-22T13:44:52Z-
dc.date.available2017-11-22T13:44:52Z-
dc.date.issued2016-11-30-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/2953-
dc.description.abstractThe present study deals with the use of literary texts in English language teaching, and the main objective of this study is to investigate the practice of two English teachers in relation to the use of literature in the classroom. The theoretical basis is grounded on Corchs (2006) and Polidório (2007), among others, investigating the use of the literary text in English language teaching. In this study, a qualitative research was carried out by means of two questionnaires, with two teachers of elementary school, high school and private language courses in João Pessoa. The research questions are the following: 1) What are the teachers´ reading practices in different contexts? 2) How do teachers use literature in the classroom? What are the challenges and perspectives? In sum, a conclusion about the relevance of the literary text in the English class will be discussed.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Vanildo Brito (biblioteca@cchla.ufpb.br) on 2017-11-22T13:44:52Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5) JVS02022017.pdf: 1124109 bytes, checksum: e1836442c6cd4e10bbbc0a300a171d19 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-11-22T13:44:52Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5) JVS02022017.pdf: 1124109 bytes, checksum: e1836442c6cd4e10bbbc0a300a171d19 (MD5) Previous issue date: 2016-11-30en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Paraíbapt_BR
dc.rightsAcesso restritopt_BR
dc.subjectEnsinopt_BR
dc.subjectLiteraturapt_BR
dc.subjectInglêspt_BR
dc.titleO texto literário no ensino de língua inglesapt_BR
dc.typeTCCpt_BR
dc.contributor.advisor1Reichmann, Carla L.-
dc.description.resumoO presente trabalho trata do uso de textos literários no ensino de língua inglesa e o objetivo geral deste estudo é investigar a prática de dois professores de língua inglesa em relação ao uso de literatura na sala de aula. Como fundamentação teórica foi utilizado principalmente os estudos de Corchs (2006) e Polidório (2007), entre outros que investigam o uso do texto literário no ensino de língua inglesa. Neste estudo foi realizada uma pesquisa qualitativa através de dois questionários semi-abertos, com professores do ensino fundamental II, ensino médio e cursos livres de João Pessoa. As perguntas de pesquisa são as seguintes: 1) Quais as práticas de leitura e escrita dos professores em âmbitos diversos? 2) De que maneira os professores usam literatura na sala de aula? Quais os desafios e quais as perspectivas? Por fim, uma conclusão sobre a relevância do texto literário na aula de inglês será discutida.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentLetras Estrangeiras Modernaspt_BR
dc.publisher.initialsUFPBpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNASpt_BR
Appears in Collections:TCC - Letras - Inglês (Curso presencial)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JVS02022017.pdf1,1 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons