Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/3669
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAlbuquerque, Janierys Lourenço Lins-
dc.date.accessioned2018-03-08T13:07:41Z-
dc.date.available2014-04-15-
dc.date.available2018-03-08T13:07:41Z-
dc.date.issued2013-12-23-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/3669-
dc.description.abstractThe present research object check how is the family-school within the school environment and the impact on child development with a focus on understanding established by parents in the municipality of Santa Rita-PB, specifically in relation Pedrosa Rachel Nursery School (Creche Escola Rachel Pedrosa) in Lerolândia community. The main idea of the work is based on the analysis of the influence of parental involvement in children's learning. The survey was conducted with 25 parents of Rachel Pedrosa Nursery School (Creche Escola Rachel Pedrosa), located in Santa Rita - PB, qualitative exploratory nature, observed from speaking parents. Established the importance of strengthening the relationship between the parents the teachers. Completing the act of the importance of family learning as a reality increasingly being encouraged by schools as a way to reach the school and thus contribute to the future success of the company.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Janete Duarte (janetesd@yahoo.com.br) on 2018-03-08T13:07:41Z No. of bitstreams: 1 JLLA15042014.pdf: 602324 bytes, checksum: ad0bb4aa4446edfaf1bedef3af8cdfa5 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-03-08T13:07:41Z (GMT). No. of bitstreams: 1 JLLA15042014.pdf: 602324 bytes, checksum: ad0bb4aa4446edfaf1bedef3af8cdfa5 (MD5) Previous issue date: 2013-12-23en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Paraíbapt_BR
dc.rightsAcesso abertopt_BR
dc.subjectFamíliapt_BR
dc.subjectEscolapt_BR
dc.subjectPaispt_BR
dc.subjectAprendizagempt_BR
dc.subjectFamilypt_BR
dc.subjectSchoolpt_BR
dc.subjectParentspt_BR
dc.subjectLearningpt_BR
dc.titleFamília e escola: o olhar dos pais na relação escolarpt_BR
dc.typeTCCpt_BR
dc.contributor.advisor1Souza, Karla Lucena de-
dc.description.resumoA presente pesquisa teve como objeto verificar como se dá a relação família-escola dentro do espaço escolar e qual o impacto no desenvolvimento infantil tendo como foco o entendimento estabelecido pelos pais no município de Santa Rita- PB, especificamente na Creche Escola Rachel Pedrosa, na comunidade de Lerolândia. A ideia principal do trabalho está baseada na análise da influência da participação dos pais na aprendizagem das crianças. A pesquisa foi realizada com 25 pais da Creche Escola Rachel Pedrosa, situada em Santa Rita – PB, qualitativa de cunho exploratório, observada a partir da fala dos pais. Estabeleceu-se a importância do estreitamento da relação entre os pais o os professores. Concluindo pelo ato da importância da família na aprendizagem como uma realidade sendo incentiva cada vez mais pelas escolas como forma de atingir o sucesso escolar e dessa maneira contribuir para o futuro da sociedade.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEducaçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFPBpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEMpt_BR
Appears in Collections:TCC - Pedagogia - Virtual

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JLLA15042014.pdf588,21 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.