Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/3786
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSilva, Silvana Pereira da-
dc.date.accessioned2018-03-19T15:15:15Z-
dc.date.available2016-12-12-
dc.date.available2018-03-19T15:15:15Z-
dc.date.issued2016-11-16-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/3786-
dc.description.abstractThe problem that, nevertheless arises, is the difficulty felt by the teacher in accomplish an evaluation guided by formative and qualitative principles, in virtue of vicious cycle on accomplish that evaluation punctual that function only like examiner principle. Being that the sense own of the evaluation is show to the pupil and to the teacher relevant data, that they will get of way gradually and procedural a significant result. So, the objective of that work pass be to reflect about the evaluation and the school learning pointing the principles of the LDB 9.394 / 96 and the thoughts of some authors who write about such thematic. This work will have like approach method deductive method, with method of monographic procedure and technique of research of documentation indirect using the bibliography research and who have like theoretical basis the writings of Hoffmann (2007), Luckesi (2003) Libâneo (2004 ) among others. Carry out the assessment of learning as a process just normative and of way standardized for all the pupils is misrepresenting its meaning and deny their wealth. Therefore, justified if the need for investigate about the evaluation of school learning must to the fact of this be a relevant subject for all education professionals, because this is a task inherent in teacher practice and needs to be done consciously and enough committed.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Janete Duarte (janetesd@yahoo.com.br) on 2018-03-19T15:15:15Z No. of bitstreams: 1 SPS12122016.pdf: 221714 bytes, checksum: 2974b09ecee994095f103060c5b3c757 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-03-19T15:15:15Z (GMT). No. of bitstreams: 1 SPS12122016.pdf: 221714 bytes, checksum: 2974b09ecee994095f103060c5b3c757 (MD5) Previous issue date: 2016-11-16en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Paraíbapt_BR
dc.rightsAcesso abertopt_BR
dc.subjectAvaliaçãopt_BR
dc.subjectAprendizagempt_BR
dc.subjectEscolapt_BR
dc.subjectAlunopt_BR
dc.subjectProfessorpt_BR
dc.subjectEvaluationpt_BR
dc.subjectLearningpt_BR
dc.subjectSchoolpt_BR
dc.subjectPupilpt_BR
dc.subjectTeacherpt_BR
dc.titleAvaliação como um elemento para o processo de ensino aprendizagempt_BR
dc.typeTCCpt_BR
dc.contributor.advisor1Ferreira, Joseane Abílio de Sousa-
dc.description.resumoO problema, que ora surge, é a dificuldade sentida pelo professor em realizar uma avaliação pautada em princípios formativos e qualitativos, em virtude do ciclo vicioso em realizar aquela avaliação pontual que funciona apenas com o princípio examinador. Sendo que o sentido próprio da avaliação é mostrar ao aluno e ao professor dados relevantes que consigam de forma processual e gradativa um significativo resultado. Assim o objetivo deste trabalho passa a ser refletir sobre a avaliação e a aprendizagem escolar apontando os princípios da LDB 9.394/96 e os pensamentos de alguns autores que escrevem sobre tal temática. Este trabalho terá como método de abordagem dedutivo, com método de procedimento monográfico e técnica de pesquisa de documentação indireta utilizando a pesquisa bibliográfica e que tem como fundamentação teórica os escritos de Hoffmann (2007), Luckesi (2003) Libâneo (2004) dentre outros. Realizar a avaliação da aprendizagem como um processo apenas normativo e de maneira padronizada para todos os alunos é deturpar o seu sentido e negar a sua riqueza. Portanto, justifica-se a necessidade de investigar a respeito de a avaliação da aprendizagem escolar deve-se ao fato desse ser um assunto pertinente para todos os profissionais da educação, pois essa é uma tarefa inerente à prática docente e precisa ser feita de forma consciente e bastante comprometida.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEducaçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFPBpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEMpt_BR
Appears in Collections:TCC - Pedagogia - Virtual

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SPS12122016.pdf216,52 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.