Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/3787
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorDantas, Rosa Angélica Prima-
dc.date.accessioned2018-03-19T15:34:12Z-
dc.date.available2016-12-12-
dc.date.available2018-03-19T15:34:12Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/3787-
dc.description.abstractIn this presente work we approached discussions in order to obtain a tool to work with the preparation in the training of teachers for the inclusion of people with disabilities. This is a qualitative research with virtual UFPB of students who are finishing the course in pedagogy, about their knowledge of school inclusion taking into account their training and personal beliefs about the process of school inclusion of students with disabilities. In the survey it appears difficulties in understanding the process of inclusion that since problems in the education and in the training of social context of the participants.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Janete Duarte (janetesd@yahoo.com.br) on 2018-03-19T15:34:12Z No. of bitstreams: 1 RAPD12122016.pdf: 469885 bytes, checksum: 04ef35f715960777c7551c2559210e83 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-03-19T15:34:12Z (GMT). No. of bitstreams: 1 RAPD12122016.pdf: 469885 bytes, checksum: 04ef35f715960777c7551c2559210e83 (MD5) Previous issue date: 2016en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Paraíbapt_BR
dc.rightsAcesso abertopt_BR
dc.subjectPedagogia virtualpt_BR
dc.subjectInclusão socialpt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.titleFormação de professores para a educação inclusiva dos estudantes do curso de Pedagogia Virtual (EAD) da UFPBpt_BR
dc.typeTCCpt_BR
dc.contributor.advisor1Lima, Maria Ivana-
dc.description.resumoNo presente trabalho, foram feitas discussões com a finalidade de se obter um instrumento que colabore para a preparação e formação de professores para a inclusão de pessoas com deficiência. Trata-se de uma pesquisa qualitativa realizada com alunos da UFPB virtual que estão finalizando o curso de pedagogia, e que perscrutou o seu conhecimento acerca da inclusão escolar levando em consideração a sua formação e crenças pessoais sobre o processo da inclusão escolar de alunos com deficiência. Na pesquisa, constatou-se que há dificuldades de compreensão do processo de inclusão as quais decorrem de problemas na formação universitária quanto à formação e que é um reflexo do contexto social dos participantes.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEducaçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFPBpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
Appears in Collections:TCC - Pedagogia - Virtual

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RAPD12122016.pdf458,87 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.