Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/13872
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSouza Neta, Leda Maria Silva de-
dc.date.accessioned2019-03-20T12:12:23Z-
dc.date.available2018-06-26-
dc.date.available2019-03-20T12:12:23Z-
dc.date.issued2018-06-05-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/13872-
dc.description.abstractThis work of conclusion of course titled WHAT THE WOMEN FROM UNA DE SÃO JOSÉ SAY ABOUT THEIR EMPOWERMENT PROCESSES? had as objectives: a) to know the educational practices developed by the members of the Association of Women of Una de São José; b) to reflect on the importance of the educational practices developed by the Association in the empowerment of these women. In this sense, interviews were carried out with eight associated women in order to know from their speeches what they think about their empowerment processes. Thus, the results analyzed point to changes that are happening in the lives of these women after becoming associated, in the statements of these women, the contributions of the Association are clear from the educational practices it develops and also from those offered by the partner institutions. It is concluded that the empowerment of women is an issue that still needs to be discussed and disseminated, not only within the community of Una de São José, but in the universities and in all places to which women belong.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Janete Duarte (janetesd@yahoo.com.br) on 2019-03-20T12:12:23Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: c4c98de35c20c53220c07884f4def27c (MD5) LMSSN26062018.pdf: 724697 bytes, checksum: 2fa2b2677a131a3f2bf14977097aa96e (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-03-20T12:12:23Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: c4c98de35c20c53220c07884f4def27c (MD5) LMSSN26062018.pdf: 724697 bytes, checksum: 2fa2b2677a131a3f2bf14977097aa96e (MD5) Previous issue date: 2018-06-05en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Paraíbapt_BR
dc.rightsAcesso abertopt_BR
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/*
dc.subjectEducação do campopt_BR
dc.subjectPráticas educativaspt_BR
dc.subjectCamponesaspt_BR
dc.subjectEmpoderamentopt_BR
dc.titleO que dizem as mulheres camponesas de Una de São José sobre os seus processos de empoderamento?pt_BR
dc.typeTCCpt_BR
dc.contributor.advisor1Silva, Jeane Felix da-
dc.description.resumoEste trabalho de conclusão de curso intitulado O QUE DIZEM AS MULHERES DE UNA DE SÃO JOSÉ SOBRE OS SEUS PROCESSOS DE EMPODERAMENTO? Teve dois objetivos: a) conhecer as práticas educativas desenvolvidas pelas integrantes da Associação das Mulheres de Una de São José; b) refletir sobre a importância das práticas educativas desenvolvidas pela Associação no empoderamento dessas mulheres. Nesse sentido, foram realizadas entrevistas com oito mulheres associadas visando conhecer a partir de suas falas o que pensam sobre seus processos de empoderamento. Desse modo, os resultados analisados apontam para mudanças que estão acontecendo nas vidas dessas mulheres após tornarem-se associadas. Nas falas dessas mulheres ficam bem claras as contribuições da Associação a partir das práticas educativas que desenvolve e também por aquelas ofertadas pelas instituições parceiras Casa do Empreendedor Municipal. Conclui-se que o empoderamento de mulheres é um tema que ainda precisa ser discutido e disseminado, não apenas dentro da comunidade de Una de São José, mas nas universidades e em todos os locais aos quais as mulheres fazem parte.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEducação do Campopt_BR
dc.publisher.initialsUFPBpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO::EDUCACAO RURALpt_BR
Appears in Collections:TCC - Pedagogia do Campo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LMSSN26062018.pdf707,71 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons