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https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/4340Registro completo de metadados
| Campo DC | Valor | Idioma |
|---|---|---|
| dc.creator | Santos, Viviane da Costa | - |
| dc.creator | Lima, Janicleia Assis de | - |
| dc.date.accessioned | 2018-05-21T13:04:38Z | - |
| dc.date.available | 2017-05-25 | - |
| dc.date.available | 2018-05-21T13:04:38Z | - |
| dc.date.issued | 2016-11-28 | - |
| dc.identifier.uri | https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/4340 | - |
| dc.description.abstract | This final project aimed to perform a brief comparative study between the conditions for inclusion on the public network and private network of the municipality of Bayeux. To this end, we have made a review of the literature on the subject and we perform field research. This last occurred in school, private network and at school B (daycare) from public, having for subject, 5 school teachers and 4 teachers of School B. To this end, we have made a review of the literature on the subject and we perform field research. This last occurred in school, private network and at school B (daycare) from public, subject, school teachers and 5 For data collection, we use the instruments of observation with registration and application of questionnaires with the teachers of the respective schools. The survey results revealed that there is a visible weakening for the formation and training of teachers and that this is reflected in the inclusion of pupils with special educational needs, in General, and with individuals target audience of special education, more sharply. In addition, another aspect to be considered concerns the lack of accessibility features, both in public school on private school, because despite the discrepancy that exists between the two education networks, we can realize that both have an inclusion still very precarious, disregarding much of what is advocated by the current legislation. | pt_BR |
| dc.description.provenance | Submitted by Janete Duarte (janetesd@yahoo.com.br) on 2018-05-21T13:04:38Z No. of bitstreams: 1 VCS25052017.pdf: 554487 bytes, checksum: 8d2f33b0078009f74ef27ed0a28fb87d (MD5) | en |
| dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2018-05-21T13:04:38Z (GMT). No. of bitstreams: 1 VCS25052017.pdf: 554487 bytes, checksum: 8d2f33b0078009f74ef27ed0a28fb87d (MD5) Previous issue date: 2016-11-28 | en |
| dc.language | por | pt_BR |
| dc.publisher | Universidade Federal da Paraíba | pt_BR |
| dc.rights | Acesso aberto | pt_BR |
| dc.subject | Necessidades educativas especiais | pt_BR |
| dc.subject | Inclusão | pt_BR |
| dc.subject | Educação especial | pt_BR |
| dc.title | Desafio da inclusão: algumas reflexões entre o público e o privado | pt_BR |
| dc.type | TCC | pt_BR |
| dc.contributor.advisor1 | Santiago, Sandra Alves da Silva | - |
| dc.description.resumo | O presente Trabalho de Conclusão de Curso objetivou realizar um breve estudo comparativo entre as condições de inclusão na rede pública e na rede privada do município de Bayeux. Para tanto, fizemos uma revisão de literatura sobre o tema e realizamos a pesquisa de campo. Esta última ocorreu na Escola A, da rede privada e na Escola B (uma creche) da rede pública, tendo por sujeitos, 5 professores da escola A e 4 professores da Escola B. Para a coleta de dados, utilizamos os instrumentos de observação com registro e aplicação de questionários com os professores das respectivas escolas. Os resultados da pesquisa nos revelaram que existe um enfraquecimento visível referente à formação e capacitação dos docentes e que essa se reflete na inclusão dos alunos com necessidades educativas especiais, de modo geral, e com os indivíduos público alvo da educação especial, mais acentuadamente. Além disso, outro aspecto a ser considerado diz respeito à inexistência de recursos de acessibilidade, tanto na escola pública como na escola privada, pois apesar da discrepância que existe entre as duas redes de ensino, podemos perceber que ambas possuem uma inclusão ainda muito precária, descumprindo muito do que é defendido pela legislação vigente. | pt_BR |
| dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
| dc.publisher.department | Educação | pt_BR |
| dc.publisher.initials | UFPB | pt_BR |
| dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO::EDUCACAO ESPECIAL | pt_BR |
| Aparece nas coleções: | CE - TCC - Pedagogia | |
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| Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
|---|---|---|---|---|
| VCS25052017.pdf | 541,49 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
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